Tractionator Adventure

Onhan se ollut kestävin kompromissirengas mitä olen koskaan ajanut. Nyt on 5150 kilometriä takana ja pintaa jäljellä noin puolen tai 2/5 osaa. Saanut erittäin rajua ajoa sorateillä kevätkesällä. Pitkiä reissuja kestopäällysteellä ja vauhdikasta kurvailua mutkateillä. Kaikista noista on selviytynyt mallikkaasti, ilman että tekis numeroa korkeasta kuviosta. Soratiellä pito on tasaista ja mutkissakin voi syöttää kaasua ilman että hyökkää yllättäen liikaa sladiin. Asfaltilla olen ajanut ”polvi maassa”, ilman että olis pelottanut renkaiden pidon puolesta.Hiekkamontulla kävin testimielessä syöttämässä. Varmasti uutena yksi paras rengas etenemiskyvyltään, lähti pehmeässä hiekassa nätisti eteenpäin paikoiltaankin eikä pysähtynyt, vaikka pyörä upposi syväänkin. Mudassa pääsin myös keväällä ajamaan ja hyvin pyrki sielläkin eteenpäin eikä kuvio tukkeutunut. Tosin ei ollut erityisen savista mutaa, joka on sitä vaikeinta renkaalle.Rengasmelu on kyllä ollut kovinta mitä missään adventureluokan renkaassa aiemmin.

Tractionator desert H/T

Tätä kumia noin 3000km erilaisilla alustoilla. Rengas todellakin yllätti mielettömällä pidolla pehmeässä ja kauhamaisen kuvion ansiosta sora siirtyy. ? Renkaalla ajaa noin 5000 km tällä revittelyllä. Rengas kuluu maltillisesti. Kova pintaisilla teillä assu ja hiekka niin pitää todella kovaa ulinaa. Renkaassa on kohtuu löysä runko mikä mahdollistaa rengastyöt myös maastossa. Suosittelen kyllä kumia niille, jotka tykkäävät ajaa haastavissa ja pehmeissä paikoissa. Vaikka kumi on löysä, niin pystyy kuitenkin ajamaan kovaakin eikä nappulat taitu alleen, niin kuin esim Mitas C02 kumissa. Pyöränä toimii KTM 790R ja vanne oli 2.5″ leveä menee toki vakio vanteellekkin.

Lue lisää…

Scroll to top